Kontakt
- 503 420 579
- Łańcut, Stefana Batorego 1
- kontakt@pracownialancut.pl
Godziny otwarcia
- Pon. - Pt. 8:00 - 19:00
- Sob. 9:00 - 14:00
- Nd. Zamknięte
Social media
Częste pytania
Kiedy najwcześniej mogę się udać do neurologopedy?
Zajmuję się dziećmi już od pierwszych dni życia. Jeżeli masz wątpliwości czy dziecko rozwija się prawidłowo, coś Cię niepokoi lub po prostu chcesz się dowiedzieć jak stymulować je do prawidłowego rozwoju, na każdym etapie życia możesz udać się po poradę. Nigdy nie jest za wcześnie. Lepiej dowiedzieć się, że wszystko w porządku niż zbagatelizować pierwsze objawy zaburzeń.
Czy podczas zajęć mogę być z dzieckiem w gabinecie?
Rodzice w gabinecie są zawsze mile widziani. Efektywna praca terapeutyczna to ścisła współpraca między rodzicem a terapeutą.
Obecność rodzica jest niezwykle ważna, ponieważ może on obserwować w jaki sposób ćwiczenia są wykonywane by później móc je kontynuować w domu. Ponadto bliskość rodzica wpływa na dobrostan psychiczny dziecka a badania naukowe dowodzą, że pozytywne emocje i miła atmosfera sprzyja przyswajaniu wiedzy.
Jaka metoda terapii jest najlepsza?
Nie ma jednej metody, która byłaby właściwa dla każdego dziecka. Zależnie od wieku i trudności prezentowanych przez dziecko metoda lub metody terapii dobierane są indywidualnie.
Jak długo trwa terapia?
Czas trwania terapii jest uzależniony od głębokości zaburzeń i czasu rozpoczęcia terapii. Ogromne znaczenie ma kontynuacja pracy w domu, czas poświęcony na utrwalanie osiągnięć z gabinetu przyspiesza proces terapii.
Diagnoza logopedyczna - jak wygląda?
Diagnoza logopedyczna rozpoczyna się wywiadem. Zostaniesz zapytany o dotychczasowy rozwój dziecka, rozwój mowy, sposób karmienia. Przeanalizujemy przyniesioną przez Ciebie dokumentację medyczną dziecka.
Kolejnym etapem diagnozy jest ocena rozwoju mowy i komunikacji. Pod uwagę należy wziąć: umiejętność nawiązywania kontaktu przez dziecko, osiąganie celów komunikacyjnych w sposób akceptowany przez otoczenie, umiejętność formułowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi, zasób słownika oraz wymowę. Konieczne jest także zbadanie rozumienia; pojedynczych wyrazów, prostych i złożonych poleceń.
Nieodłącznym elementem diagnozy neurologopedycznej jest ocena budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, niekiedy uzupełnione o badanie połykania i oddychania, orientacyjne badanie słuchu, otoskopię ucha, badanie funkcji słuchowych czy wzrokowych.
W jakich sytuacjach warto zgłosić się z dzieckiem do psychologa dziecięcego?
Warto rozważyć konsultację z psychologiem, gdy dziecko doświadcza trudności emocjonalnych, ma problemy z adaptacją w przedszkolu lub szkole, przejawia lęki, obniżony nastrój, trudności w relacjach z rówieśnikami lub nagłe zmiany w zachowaniu. Psycholog dziecięcy pomaga zrozumieć przyczyny problemów i wspiera zarówno dziecko, jak i rodziców w radzeniu sobie z wyzwaniami rozwojowymi.
Jak optometrysta może pomóc dziecku w nauce?
Optometrysta nie tylko diagnozuje i koryguje wady wzroku, ale także ocenia funkcjonowanie wzrokowe dziecka, takie jak koordynacja wzrokowo-ruchowa czy umiejętność skupienia wzroku na tekście. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom i korekcji wzroku dziecko może lepiej radzić sobie z czytaniem, pisaniem i nauką w szkole.
Jakie objawy mogą świadczyć o problemach sensorycznych u dziecka?
Objawy problemów sensorycznych to m.in. nadwrażliwość na dźwięki, zapachy lub dotyk, trudności z koncentracją, niechęć do określonych ubrań czy jedzenia, a także nadmierna ruchliwość lub wycofanie. Jeśli zauważasz takie zachowania u swojego dziecka, warto rozważyć konsultację z terapeutą integracji sensorycznej.
Kiedy warto udać się z dzieckiem do optometrysty dziecięcego?
Warto skonsultować się z optometrystą, jeśli zauważasz u dziecka trudności z widzeniem, częste mrużenie oczu, bóle głowy po czytaniu lub oglądaniu ekranu, a także problemy z koncentracją podczas nauki. Regularna kontrola wzroku jest ważna już od najmłodszych lat, ponieważ wczesne wykrycie wad wzroku pozwala na skuteczną korekcję i wspiera prawidłowy rozwój dziecka.
Na czym polega terapia integracji sensorycznej (SI) i dla kogo jest przeznaczona?
Terapia SI jest skierowana do dzieci, które mają trudności z przetwarzaniem bodźców zmysłowych, co może objawiać się m.in. nadwrażliwością na dźwięki, dotyk, ruchliwością lub problemami z koordynacją. Podczas zajęć terapeuta wykorzystuje specjalistyczny sprzęt i ćwiczenia, które pomagają dziecku lepiej odbierać i interpretować bodźce z otoczenia, poprawiając funkcjonowanie w codziennych sytuacjach.
KONTAKT
- 503 420 579
- Łańcut, Stefana Batorego 1
- kontakt@pracownialancut.pl
SOCIAL MEDIA
- pracownialancut
- pracownialancut
