Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to zajęcia mające na celu stymulowanie rozwoju psychomotorycznego i komunikację małego dziecka, od chwili wykrycia deficytów rozwojowych do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem. Ważne jest, aby oddziaływania terapeutyczne wdrażać możliwie jak najwcześniej im szybciej zostaną one rozpoczęte, tym większe stają się szanse na to, że uda się zniwelować deficyty rozwojowe u dziecka.

pracownia budynek

Dla kogo Wczesne Wspomaganie Rozwoju dziecka?

Wczesne wspomaganie rozwoju przysługuje dzieciom, u których stwierdzona zostanie niepełnosprawność lub opóźnienie rozwoju stwarzające ryzyko niepełnosprawności w przyszłości, m.in.:
-zaburzenia ze spektrum autyzmu,
-niepełnosprawność intelektualna,
-niepełnosprawność ruchowa w tym z afazją,
-zespoły genetyczne,
-znaczne wady wzroku czy słuchu,

Jak uzyskać WWR?

Zajęcia prowadzone w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWR) sq bezpłatne i nie wykluczają zajęć refundowanych przez NFZ w innych ośrodkach. Odbywają się z udziałem rodziców na terenie placówki. Organizuje się je na podstawie wniosku rodziców i opinii o potrzeble wczesnego wspomagania rozwoju wystawionej przez rejonową Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną właściwą miejscu zamieszkania dziecka.

Jak wygląda przebieg wczesnego wspomagania rozwoju?

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka prowadzone są przez zespół specjalistów, posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi, także tymi o zaburzonym rozwoju oraz kwalifikacje odpowiednie do danego rodzaju niepełnosprawności, w skład którego wchodzi:
-logopeda
-psycholog
-pedagog
-fizjoterapeuta
czy inni specjaliści w zależności od potrzeb dziecka i jego rodzin

Zapraszamy do realizacji zajęć w Pracowni

Jesteśmy jedną z placówek realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dzieci. Zajęcia wczesnego wspomagania prowadzą u nas wykwalifikowani specjaliści, terapeuci posiadający przygotowanie merytoryczne i praktyczne, odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta Si) którzy tworzą zespół wczesnego wspomagania, Zespołowy model pracy polega na współpracy wszystkich specjalistów przez cały czas trwania terapii, wspólnym tworzeniu i modyfikowaniu programu terapii. Pozwala to na zapewnienie dziecku i jego rodzinie systematycznej i zintegrowanej pomocy. Pracę zespołu koordynuje Dyrektor Poradni, Pani Sylwia Apola-Piórkowska.

KONTAKT

MENU

Strona główna

FAQ | Pytania o terapię

Specjaliści

Oferta

WWR

Kontakt

SOCIAL MEDIA

© PRACOWNIA MOWY ALL RIGHTS RESERVED.